När du beställer från Lindbloms Frö & Tillbehör AB godkänner du samtliga köpvillkor. I och med lämnad beställning accepterar du även betalningsansvar för köpet. Vid beställning förbinder du dig att bevaka din mejl inkorg då all kommunikation rörande din order sker via mail.
Lindbloms Frö skickar din order inom 1-3 arbetsdagar. Under sommaren kan det ta lite längre tid.
Innehåller ordern inkommande produkter inväntar vi dessa innan hela orderna skickas. Vi skickar din order med Schenker eller Postnord inom Sverige, och även till Danmark och Finland.
Med schenker väljs automatiskt det utlämningsstället som schenkers system anser är närmst, önskar ni att det levereras till ett särskilt ombud vänligen kontakta oss.
Väljer ni postnord brev som fraktsätt är det inte spårbart och Lindbloms tar inte på sig ansvar för brev som kommer bort.
Postnord paket skickas till ombud.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna. Köparen står för fraktkostnader. Köparen står för eventuell importskatt och tull.
Väljer du "Hämta hos oss i Hammenhög" skickar vi ett mejl så fort ordern är redo att hämtas. Här framgår vilka tider som vi är på plats samt hur du hittar hit.
Eventuella tillkommande kostnader beroende på felaktigt angiven adress vidaredebiteras dig.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). På odlingstillbehör lämnas generellt 1 års garanti. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador.
Du betalar själv returfrakten vid ångerrätten. Meddela alltid kundservice innan du returnerar varan på order@lindbloms.se.
För återbetalning - Bifoga en kopia på orderbekräftelsen eller liknande där ordernummer och kunduppgifter framgår. Saknas den informationen i paketet kan vi inte se att returen kommer från dig. Spara alltid kvitto och sändningsnummer som styrker returen tills dess att returen är mottagen av oss. Bifoga en kopia på orderbekräftelsen eller liknande där ordernummer och kunduppgifter framgår. Saknas den informationen i paketet kan vi inte se att returen kommer från dig. Spara alltid kvitto och sändningsnummer som styrker returen tills dess att returen är mottagen av oss.
Vi kan inte ta på oss något ansvar för skörden och ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget samt för omständigheter som vi inte råder över som ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget, importrestriktioner, krig etc.
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Priset som var aktuellt vid ditt beställningstillfälle är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt. Är priset angivet 0kr gäller ej detta pris, kontakta oss för prisuppgifter.
Efter identifiering och riskbedömning visar Svea de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Svea den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Svea är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Förprivatpersoner har fakturor förfallotid på 14 dagar, för företag har fakturor förfallotid på 30 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Sveas betalsätt hittar du i vår kassa samt hos Svea.
För våra Danska och Finska kunder finns också möjlighet att betala via Svea med kort eller mot faktura.
Genomförd beställning innebär att du samtycker till att dina uppgifter lagras i vårt kundregister för att kunna behandla din order och kommande köp, underlätta vid frågor, samt för utskick av erbjudanden från oss eller våra samarbetspartners. Du kan när som helst ta tillbaka ditt samtycke till att få utskick från oss, ta del av de sparade uppgifterna, ändra dem eller be att få dem raderade. Dina uppgifter skyddas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet:
Produkten har blivit tillagd i varukorgen